vrijdag 22 april 2011

Online netwerken voor beginners boek Get Social

In november 2009 leerde Jeanet Bathoorn, auteur Get Social, mij tijdens workshop van www.womenontheweb.nl twitteren. "De tweets van en naar de mensen die ik volg, geven me informatie over innovatieve ontwikkelingen!", aldus een interview met mij op pagina 140/1. Ik laat me inspireren door koplopers 2.0: professionals, ambtenaren, ondernemers (zzp'ers) en politici.

Op 3 maart 2011 kreeg ik het boek tijdens het 'Get Social in one day' event. We - netwerkers, professionals en ondernemers - kregen heel veel en leuke sociale media kennis over LinkedIn, Online werken, Bloggen en Augmented Reality. Het aantal gebruikers in NL is volgens het boek LinkedIn 2 miljoen, Twitter 500.000 en Facebook 3 miljoen.


Wil jij online netwerken als LinkedIn, Twitter en Facebook (effectief) gaan gebruiken? Wil je beter weten hoe ze precies werken en wat ze je opleveren? Dan raad ik je het erg praktische, lekker makkelijk lezende en prachtig vormgegeven boek echt aan. Jeanet Bathoorn schrijft een apart hoofdstuk over Online netwerken en vrouwen. Er komt een derde druk van www.get-social.nl En er is nu een update en herdruk van verkrijgbaar. 

1 opmerking:

  1. Interview (april 2010) //Arina Angerman in: Bathoorn, Jeanet (2011) Get Social Online netwerken voor beginners p. 140-141 www.get-social.nl
    Arina werd door anderen geïnspireerd om meer gebruik te maken van social media.

    Leren van verbonden netwerken
    In augustus 2009 sprak ik tijdens de internationale conferentie www.knowledgedemocracy.nl en rond de workshop ‘Knowledge Sharing: Who is the Facilitator’ met Heleen en Jaap. Zij vertelden hoe de kracht van LinkedIn helpt bij een nieuwe baan vinden en hoe Twitter bijdraagt aan succesvol maatschappelijk protest. Heleen was anderhalf jaar daarvoor begonnen haar connections op LinkedIn uit te breiden toen ze hoorde dat het hebben van meer dan 220 connections vanzelf een nieuwe baan oplevert. Jaap gebruikte al jaren innovatieve netwerktechnologie om sociale veranderingen te realiseren. Hij verbindt op Twitter en YouTube vrijheidslievende en moedige vrouwen in Iran. Zij geven hem en ons constructieve energie!

    Tweets hebben grootste invloed
    In november 2009 leerde Jeanet mij tijdens de workshopdag van Women on the Web twitteren. De tweets van en naar de mensen die ik volg, geven me informatie over innovatieve ontwikkelingen! Ik laat me inspireren door koplopers 2.0: professionals, ambtenaren, ondernemers (ZZP-ers) en politici. De ene helft kende ik al en de andere helft is nieuw.
    In maart 2010 ontdekte student geschiedenis Adilça mij op LinkedIn als redactielid van Een Tipje van de Sluier 3 uit 1984. Ze vroeg me via Twitter om een interview. Tijdens het telefoongesprek realiseerde zij zich dat er enorme verschillen zijn tussen 25 jaar geleden en nu in de wijze waarop je een boek met artikelen samenstelt.

    Het vinden van een betaalde droombaan gaat mij ongetwijfeld lukken. Ik heb inmiddels meer dan 220 connections op LinkedIn en groeiende duidelijkheid over wat ik nu echt kan en wil: in de politieke arena door de inzet van sociale media diverse netwerken verbinden en kennis delen over burgerparticipatie.

    BeantwoordenVerwijderen