dinsdag 20 oktober 2020

Training Twitter voor #60plus M & M's

Sinds ik Twitter ging gebruiken dankzij een inspirerende training door Vrijheid ondernemer Jeanet Bathoorn in 2009 is dit mijn favoriete sociale media platform. (Noot 1) Ik word elke dag gelukkig van te kijken naar trends voor mij en enkele tweets te lezen van mensen en organisaties die ik (meestal persoonlijk) ken en vertrouw. Sinds ik leerde twitteren volg ik @LodewijkA = Lodewijk Asscher, politiek leider van de PvdA. Hij was toen nog wethouder in Amsterdam. Ik doe ook mee met de PvdA campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen op 17 maart 2021. Veiliger blijven Er is in deze tijden van corona veel aandacht voor veilig blijven in het gebruik van sociale media en in dit geval Twitter. In de zomer werd ik - net als andere senioren die ik persoonlijk ken - lid van Seniorweb (Noot 2) en ontdek nu deze pagina https://www.seniorweb.nl/online-veiligheid Sinds week 43 gebruik ik een VPN-verbinding. VPN = Virtual Private Network waardoor mijn IP-adres verborgen blijft tijdens het werken als ZZP'er op de laptop en ik dus veiliger gebruik kan maken van het internet. Gezonder blijven als een vrouw levend in een eenpersoonshuishouden lees ik veel, heel veel ...zoals een checklist online training maken door (online) ZZP'er Hugo Bakker die ik vooral leerde kennen doordat hij informatie en kennis deelde over hoe passief inkomen te bouwen in 2016. Ik realiseer me daarna - voortschrijdend inzicht - dat de Twitter training voor 60plus hoort bij de markt van gezondheid voor ondernemers! (Minder eten en alcohol drinken en meer bewegen door te wandelen en naar de fitness te gaan) Noot 3. Op maandag 19 oktober hoor ik a-ha Take On Me uit de 80's in de fitness en keek er later naar. Geweldig mooi! Aan ANBI's oftewel goede doelen geven In 2020 ben ik financieel vrij geworden (vooral door te besparen op kosten) en kan ik tijd en geld blijven geven aan ANBI's oftewel goede doelen. Dit geven maakt mij gelukkig. Twitter speelt daarin een prominente rol. Ik voel me niet eenzaam doordat ik elke dag tenminste 1 keer naar Twitter en de trends voor mij kijk. Sinds eind 2014 help ik de European Women's Lobby (@europeanwomen) en de International Alliance of Women (@womenalliance) zichtbaarder te zijn op Twitter door 2x per week op woensdag en op vrijdag of zaterdag een tweet voor deze NGO's in het engels te delen. Door de corona maatregelen in Nederland is dat in 2020 vooral op woensdag en vrijdag. Wil jij als deelnemer meedoen aan pilot? De pilot van de Twitter training van vier weken voor 60plus start na de verkiezingen in de USA. Zo ja, stuur een e-mail aan arina.angerman[@]gmail.com o.v.v. pilot Twitter. De pilot ging begin december niet van start door te weinig deelnemers. Noot 1. Blog over Get Social boeken door Jeanet Bathoorn https://angermaneuropa.blogspot.com/2015/04/get-social-babyboomers-die-informatie.html Noot 2. Ik leerde Seniorweb als organisatie kennen medio 1997 tijdens de afsluiting van het project Emancipatie op Internet. Ik werd in de zomer van 2020 echt lid. Heb altijd een warm hart voor deze organisatie gehad! Noot 3. Update september 2020 op angermaneuropa.blogspot.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten