donderdag 11 februari 2021

Ken jij Lilianne Ploumen (PvdA)?

In januari 2021 las ik De deur naar de macht door Lilianne Ploumen. Een inspiratie voor haar is:"Ik zag onrecht, dan strijd je." In dit boek laat zij zien 'hoe persoonlijk mijn (Lilianne Ploumen) politiek is en waarom ik geloof in een strategie die de kracht van sociale bewegingen en de macht van politiek combineert.' Als feminist niet alleen zijn, maar ook doen is al vele jaren mijn motto. Ik steun de politieke partij van mijn keuze: PvdA. Als dochter van een bakker uit het Groningse Beerta voel ik mij sterk verbonden met de dochter van een melkboer uit het Limburgse Maastricht. Sinds 1979 steun ik een seksueel recht als Baas in eigen buik (Noot 1.). Omdat recht op een legale en veilige abortus een vrouw de kans geeft economisch zelfstandig te blijven. Tot de Tweede Kamerverkiezingen op 17 maart 2021 deel ik elke dag op Twittter als @ArinaNoel een tweet met als #EerlijkeToekomst! Wil jij Lilianne Ploumen leren kennen? Volg haar op Twitter @PloumenLilianne of op Instagram lilianne_ploumen Noot 1. Feminist in de politiek Arina Angerman ... https://angermaneuropa.blogspot.com/2019/05/feminist-in-de-politiek-stem-23-mei.html?spref=tw

1 opmerking:

  1. Ter gelegenheid van internationale vrouwendag kijk op het YouTube kanaal van de PvdA met de inspirerende talkshow 'Voor een land waar vrouwen willen wonen'

    BeantwoordenVerwijderen