dinsdag 5 juli 2022

Boomer die in de 'derde leeftijd' zit en actief blijft!

Als Boomer zit ik nu in 'de derde leeftijd'. Ik schreef eerder een blog over 'de derde leeftijd' en een leven lang leren in 2013. Noot 1 PvdA Als trotse Boomer blijf ik actief voor de politieke partij van mijn keuze: de PvdA! In de eerste helft van 2022 horen daar naast kandidaat nummer 22 op de lijst van de PvdA campagne voor de gemeenteraad in Amsterdam ook demonstraties op het terrein van vrouwenrechten bij! Ik kocht na het geweldige succes voor de PvdA in Amsterdam 9 rode rozen.
In mijn blog als kandidaat besteedde ik onder andere aandacht aan grensoverschrijdend gedrag in 2022 en aan de strijd voor het vrouwenkiesrecht in 2019 in NL. Net als in 2019 toen ik PvdA-kandidaat nummer 15 was voor het Europees Parlement publiceerde ik nu een playlist met 22 nummers uit mijn eigen geschiedenis. Noot 2. Digitale vaardigheden Als kandidaat van de PvdA in Amsterdam leerde ik nieuwe digitale vaardigheden zoals het werken met Microsoft Teams en betere digitale vaardigheden via het gebruik van mijn accounts op Insta en Facebook. Ook leerde ik beter WhatsApp te gebruiken. Mijn favoriete social media tool blijft echter Twitter. Het aantal volgers van @ArinaNoel groeide van 1177 (eind november) naar 1198 op 29 maart = + 21. Op LinkedIn kreeg ik er in dezelfde periode 73 connecties bij, op Facebook groeide het aantal vrienden (V/M/X) met 24 en het aantal volgers op Insta groeide met 72. Mijn blog op angerman.europa scoorde 3.000 extra pageviews en stond op meer dan 90.000 pageviews. Op 5 juli 2022 is de stand op de socials: Twitter 1221 volgers, Insta 334 volgers en Facebook 472 vrienden (V/M/X). Op LinkedIn heb ik nu 1403 connecties. Voor mij is en blijft LinkedIn mijn digitale rolodex! Het aantal pageviews op dit blog is meer dan 95.500 sinds het begin in 2011. Ik wil mij blijven inzetten voor het verbeteren van digitale vaardigheden voor oudere kiezers om gelijke kansen in de praktijk te stimuleren: volwasseneducatie betekent continue - ook in de 'derde leeftijd'- digitale vaardigheden blijven leren. Datavakbond Ik was op zoek naar een nieuwe bestuurlijke functie en ben op 14 mei 2022 gekozen als penningmeester van de Datavakbond. Voor leden van het bestuur was mijn 'derde leeftijd' geen probleem! In de tweede helft van 2022 blijf ik werken aan het verminderen van de genderkloof (datagap) tussen vrouwen en mannen. Noot 3. RoodGroen Mede doordat ik samen met de jongste kandidaat op de lijst van de PvdA in Amsterdam, Geert Noordzij, een vlog maakte en in juni 2022 de kans kreeg om me uit te spreken op het PvdA Congres draag ik nu rode + groene gelakte nagels. Ik ben voor RoodGroen omdat ik op de lijst stond met de inspirerende PvdA lijsttrekkers Frans Timmermans in 2019 en Marjolein Moorman in 2022. Noot 4. Beide wonnen de verkiezingen en werden als PvdA de grootste politieke partij in het Europees Parlement (6 zetels) en in de gemeenteraad van Amsterdam (9 zetels). Tijdens mijn korte pitch tijdens het PvdA Congres op 10 juni 2022 steunde ik de beweging voor RoodGroen inclusief de twee dochters van juf Anne! Boomer Boomer als woord werd ontzettend bekend door de uitdrukking 'OK Boomer' in 2019. Mijn kleinbedrijf heet sinds 2016 Social Media 4 Boomers en staat sinds december 2020 'on hold'. Gelukkig ben ik tot in de 'derde leeftijd' economisch onafhankelijk gebleven. Noot 5. Ook in de 'derde leeftijd' blijf ik als Boomer actief voor activiteiten in het kader van feminisme, duurzaamheid en digitale vaardigheden! Medio 2022 lijken mijn grote passies als feminist en als digitaal vaardige 'early adopter' een ideale combi te zijn. Duurzaam betekent voor mij als kennismanager vooral dat het wiel van kennis niet opnieuw hoeft te worden uitgevonden. Noot 1. blog uit 2013 op angermaneuropa.blogspot.com: https://angermaneuropa.blogspot.com/2013/08/een-leven-lang-leren-en-rock-on-in-de.html Noot 2. blog uit 2022 https://angermaneuropa.blogspot.com/2022/01/ blog uit 2019 over mij als feminist in de politiek https://angermaneuropa.blogspot.com/2019/05/feminist-in-de-politiek-stem-23-mei.html Noot 3. blog door voorzitter Laury Buijs over 'onzichtbare vrouwen' op de website van de Datavakbond. Noot 4. link naar Samen RoodGroen. Noot 5. https://angermaneuropa.blogspot.com/2020/12/womens-economic-independence-1995-2020.html

Geen opmerkingen: