donderdag 29 juni 2023

Stand van zaken medio 2023 in 5 punten

1. PvdA Meedoen met de mooie en winnende PvdA campagnes voor Waterschap AGV (+ 2 zetels) en voor de Provinciale Staten in Noord-Holland (+ 1 zetel). Gelukkig zijn de kandidaten van mijn voorkeur Bea de Buisonje (AGV) op plaats 1. en Marloes ten Ham (PS) op plaats 5 gekozen!!! Behalve flyeren op straat in Amsterdam en affiches voor het raam hangen, hielp ik mee door vijf keer een vlog te maken in de serie 'Het is tijd voor actie' die ik deelde op eigen sociale media: Instagram, Twitter en Facebook! Ik ga regelmatig oftewel wekelijks naar events van de PvdA o.a. zoals deze week naar ledengesprek met leden van GroenLinks in Amsterdam (Noord). 2. Datavakbond Werken als penningmeester van Datavakbond sinds mei 2022 blijft leuk om te doen. Het hoogtepunt was de goedkeuring van de Jaarrekening 2022 tijdens de ALV (Algemene Leden Vergadering) in mei 2023. Ik leerde beter werken met Signal en met Jitsi. Mijn digitale vaardigheden blijven verbeteren zijn een voortdurende to do. Nu kan vooral het gebruik van Google Maps echt beter, ontdekte ik onlangs weer in Utrecht! Digitale vaardigheden (#eskills) blijven verbeteren is en blijft een to do voor mij als 65+ #feminist. 3. International Alliance of Women (IAW), is een NGO niet-gouvernementele organisatie waar ik lid van werd in de jaren 90 en waarvoor ik veel reisde naar onder andere Berlijn, Brussel en Londen. Haar en mijn doel zijn equal rights means equal responsibilities. Sinds januari 2023 ben ik convener Commission Digital Divide en nam ik online deel aan de WhatsApp Group CSW67 in NL. Ik ontdekte pas in april 2022 dat de CSW67 ging over digitale rechten oftewel technologie. Op dit moment deel ik vooral online informatie met de leden van de commissie: bijvoorbeeld over resultaten van CSW67 in NL. Oeps de vertaling van 'convener' blijkt 'samensteller' te zijn. Dit betekent dat ik de leden van de IAW commissie anders ga benaderen ... bij voorbeeld via Jitsi. De tool is Open Source en lijkt mij een goede vervanger van Zoom. 4. Lezen in kranten en boeken blijft voor mij een bron van levensvreugde. Ik las onder andere een (auto) biografie door Barack Obama als eboek en recent als boek "Het Spiegelpaleis van data" door Levien Nordeman (non-fictie). Verder lees ik regelmatig artikelen in NRC, Het Parool en Financieel Dagblad. 5. Netwerken met deze en gene is altijd leuk om te doen. Zowel bij events van de PvdA als bij conferenties zoals de Digitale Summit 2023 van het GroenLinksNetwerk Digitale Samenleving. Ik draag dan het speldje dat ik kocht bij het Rooie Vrouwen Festival in Deventer op 10 juni 2023. Het beeld is een combi van PvdA en vrouwenteken/feminist!!! Online netwerken via sociale media zoals LinkedIn en WhatsApp blijft ook leuk en inspirerend.
Persoonlijke preventie door meer te bewegen en minder te eten als leefstijl blijft ook een to do. Op 28 juni 2023 toen ik op weg was naar de Public Spaces conferentie 2023 vroeg iemand mij of ik degene was in de bijdrage over het superjacht bij de NOS op zondag 19 juni. Het superjacht is volgens Het Parool geregistreerd op de Kaaimaneilanden (belastingparadijs). De eigenaar ervan ontwijkt dus belasting. Gelukkig kon ik JA zeggen omdat een vriendin die ik ken sinds onze gezamelijke schooltijd in Winschoten, mij de bijdrage stuurde. De foto links maakte ik toen ik dit blog ging schrijven. De ene beker kreeg ik tijdens een ECP (Platform vvor de InformatieSamenleving) event in ? en de andere kocht ik (2004) in New York. .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten