(Baby) Boomers leren een leven lang: NU social media #eskills leren?

Als historica hou ik van achteruit kijken en als maatschappelijk betrokken burger van vooruitlopen op. Als entrepreneur Social Media 4 Boomers combineer ik in dit blog de terugblik met Social Media e-skills leren en de positie van vrouwen verbeteren. 

Het jaar van het paard is nu
In maart 2014 keek ik al even achteruit naar september 1995 toen ik de eerste rapportage e-mails stuurde (blog) en de kansen voor vrouwen en
Paard stempel uit 1995
hun organisaties van het wereldwijde web (internet) ontdekte. Ik nam toen deel aan het NGO Forum in Huairou tijdens de 4e Wereldvrouwenconferentie van de Verenigde Naties in Beijing. Het jaar van het Paard - nu - is volgens CatharinaWeb een jaar vol acties en innovaties. (noot 1) Mijn eigen innovatie is de start van Social Media 4 Boomers: betere e-skills en waardevollere resultaten van Boomers door 'n Boomer (peer). (Baby) Boomers zijn volgens Jeanet Bathoorn in Get Social in Business (p. 18) tussen 1946 en 1960 geboren. 

Sinds 5 jaar gebruik ik social media zoals LinkedIn en Twitter om het aantal met mij verbonden personen uit te breiden. Ik heb nu 750 LinkedIn Connections en 625 followers op Twitter. Online kennis en informatie delen van koplopers en mezelf is leuk om te doen en maakt me gelukkig. Ik ben persoonlijk en deel veel 'nice and need to knows' met mijn diverse netwerken. En tweets van de mensen die ik volg, geven me informatie over innovatieve ontwikkelingen. (noot 2) 

Social Media e-skills leren is NU
Graag deel ik met jou 'n prachtig citaat "We don't have a choice on whether we DO social media, the question is how well we DO it" by Erik Qualman uit de You Tube Social Media Revolution 2014
http://www.youtube.com/watch?v=0eUeL3n7fDs
Waardevolle need to know quotes 4 Boomers

- "The fastest growing segment on Facebook is 55-65 year-old females"
- "78% of consumers trust peer recommendations"
De belangrijkste boodschap is: luister eerst naar de wensen van Boomers V/M. In januari 2015 ontdek ik hoeveel vrouwen en mannen van 55 en ouder er in Nederland actief zijn op Facebook. (noot 3)


Wil jij de positie van vrouwen ook verbeteren? 
In opdracht van MeesPierson onderzocht de universiteit van Maastricht het schenkgedrag van ruim 700 Nederlandse klanten van de ABN Amro - allemaal (multi)-miljonair. NRCQ publiceerde 10 september een aantal opvallende uitkomsten. De ondervraagde miljonairs geven zo'n 11.000 Euro per jaar aan goede doelen. Voor andere vrouwen, hun organisaties en mij zijn de opvallende resultaten: 
- vrouwen doneren gemiddeld meer dan mannen (3,6 en 3,2%) van hun inkomen;
- vrouwen geven relatief veel meer aan organisaties die de positie van de vrouw verbeteren. 
Waarom geven vrouwelijke en mannelijke miljonairs aan goede doelen? ''Vooral omdat ze er plezier aan beleven ... Daarnaast zijn ... de wens om bij te dragen aan een betere wereld en de wens iets terug te geven aan de samenleving van belang".

Call-to-action
Wil je geattendeerd worden op nieuwe waardevolle content op dit blog? Submit dan je email adres bij Follow by Email aan de rechterkant van dit blog.

Noten
1. het jaar van het paard zie blog: http://angermaneuropa.blogspot.nl/2014/03/tulip-cathay-year-of-horse-and-blogger.html "People born in Year of the Horse have ingenious communicating techniques (strength) ...and are independent (weakness)"
2. LinkedIn 2009 & Twitter 2010 & e-skills zie blog: http://angermaneuropa.blogspot.nl/2014/02/social-media-4-boomers-acties-linkedin.html
3. Op 12 januari 2015 ontdek ik bij Marketingfacts dat er 1.580.000 vrouwen en mannen van 55 jaar en ouder uit Nederland actief zijn op Facebook.

Reacties