woensdag 31 augustus 2011

Martijn Arets inspireert met reis Brand Expedition in Europa

tijdens een Meet & Tweet van Politiek Online in april 2011 vertelt een enthousiaste Martijn Arets over de realisatie van zijn droom: een expeditie van vijf maanden langs Europa's meest authentieke merken. Een inspirerende presentatie die aansprekende online beelden en video's verbindt met offline story telling. De ene gesprekspartner van een merk beantwoordt in de video de vraag van de vorige en stelt een vraag aan de volgende. Marketing professional Martijn verwerft sponsors voor huisstijl, website, het administratieve proces, een prachtige Volkswagen T2 camper, een uitgever en eindredacteur! 


Het boek Brand Expedition verschaft mij veel leesplezier en inspiratie. Naast Inleiding en Conclusie lees ik over de sociale netwerksite Netlog, design en gebruiksvriendelijkheid van Bang & Olufsen, lampen en healthcare van Philips, smoothies van het consistente Innocent, duurzame designtassen van Freitag, de wereldwijd verbindende Skype en de enige vertellende vrouw - Jenny Whitehorn - van de groene en verzorgende The Body Shop. Ik geniet van de polaroid foto's, treffende titels, boeiende verhalen, soepele teksten en eigen herinneringen. Zo gebruikte mijn vader vele verschillende modellen van de VW-bus, Philishave en Philips tv. Opvallend is dat de bezochte, veelal maatschappelijk verantwoorde, merken nog bijna geen participatie van consumenten als co-creatie of peer-to-peer PR (Facebook) gebruiken.


Social media helpen inderdaad om een grote groep mensen te betrekken bij een project dat als reactie ''O, o wat leuk en interessant!'' krijgt. Voor mijn eigen reis - online en offline - en focus i.o. is expeditie bij nader inzien een mooie titel. Zijn tweets als @MartijnArets lees ik nog altijd met veel interesse! Ze verbinden mij met een andere generatie. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten